Websites en webshops
Bel 06-46438667

Internetmarketing

Een website is een marketing instrument. Het kan gebruikt worden om een vereniging of bedrijf meer bekendheid te geven en om een product of een dienst te verkopen.
Hoe je een website daarvoor het beste inzet als marketing instrument is sterk afhankelijk van het product dat je wilt aanbieden. Vervolgens bepalen het ontwerp, de inhoud en de structuur van de site het succes.

Maar ook de website zelf is een product. Voordat je een site kunt gebruiken om iets aan de man te brengen moet eerst de site zelf ‘verkocht’ worden. Bij een gloednieuwe winkel ver achter op een industrieterrein zal het ook niet stormlopen zonder reclame en (met name) wegwijzers. Gerichte reclame maken in de webwereld kan; goedkoper en effectiever is het om voor goede wegwijzers te zorgen. Hyperlinks (de wegwijzers van het internet) zijn de sleutel tot een succesvolle site.

Internetmarketing is belangrijk bij het bouwen van een website of webshop. Hoe breng je het ‘product’ website aan de man, of meer in internet termen: hoe krijg ik zoveel mogelijk bezoekers?

Zoekmachine optimalisatie, ofwel SEO (search engine optimalisation)
Uw doelgroep is via zoekmachines zoals Google op zoek naar uw producten of diensten. Om ervoor te zorgen dat uw doelgroep uw website kan vinden zijn topposities in zoekmachines van cruciaal belang. Deze posities kunt u behalen door middel van zoekmachine marketing, ook wel zoekmachine positionering genoemd.
Wilt u online groeien en meer rendement uit uw website halen? Maak dan gebruik van zoekmachine optimalisatie.
Marque Media zorgt voor een optimale zoekmachine positionering, meer relevant websitebezoek en meer conversies.

Marketingstrategieën bij websiteontwikkeling
De Aida-regel was lang les 1 in marketing: Attention, Interest, Desire en Action en de deal is gesloten. Maar zo simpel is het helaas niet meer. Als je geen contact weet te maken, krijg je nooit een contract!
Maar in de praktijk is dat een stuk lastiger dan in de theorie. En er is veel veranderd door het internet. Het krijgen van Attention en het daaropvolgende Interest is cruciaal. Attentiewaarde is dus een belangrijk begrip.
Maar hoe werkt het? Het begint met de 3″12″E-regel:  3 seconden, 12 seconden, de eeuwigheid.

De bezoeker zit aan de knoppen en bepaalt of hij je wegzapt of blijft!

In drie seconden moet je website ervoor zorgen dat de belangstelling van de bezoeker gewekt is. Die beslissing van de bezoeker is een snel, intuïtief proces, waarbij alles in zijn brein in een flits samenwerkt. Is die belangstelling er, dan volgt een iets langere, maar nog altijd snelle check, waarin de bezoeker wederom beslist. In twaalf seconde controleert hij of zijn impulsieve belangstelling terecht was en of het de moeite waard is om verder te kijken. Ben je door de 3″12″ heen, dan heb je de grootste kans op interesse.

Marque Media maakt gebruik van marketingstrategieën bij de ontwikkeling van een website of webshop. De lay out moet passen bij de doelgroep, de webteksten moeten goed zijn opgesteld en relevant zijn. Foto’s en afbeeldingen dienen duidelijk de teksten te illustreren en zeggen meer dan woorden. En de openingspagina dient pakkend te zijn. De attentiewaarde is cruciaal!